walking in our winter wonderland

Tänkte att jag var tvungen att skriva ett inlägg
eftersom supersnälla maja fixade min blogg igår.
Tack så mycket ! <3
körde på en klassisk rubrik
för jag har ingen fantasi.
fast den stämmer dock in ganska bra,
gick precis hem från alissa.
O det är så underbart mysigt, vita vägar, vita åkrar, vita trådgrenar, istapar hängande från hustaken.
Sist jag skrev va i september, så det var ett tag sen.
Får se om jag orkar komma igång igen.
Mitt i all julstress & nyårsmys (L)
För mycket har hänt sen jag sist skrev
o jag pallar inte berätta om allt.
Så jag hoppar bara rakt in i min färgglada vardag ist (:
Det är snart jul & det dumma är att jag inte har kommit in i julstämmning än.
Men denna underbara snö för den lite närmare mig (L)
fast dock så blev jag mulad 7 ggr i torsdags, (idiot killar).
Men nästa vecka ska jag bli lite tuffare o ge tillbaks!
Så se upp, för nästa vecka kommer badass emma,
mular ni mig får ni garanterat tbx ;)
Vinterbetygen närmar sig,
o jag måste erkänna att jag är lite smått nervös (a)
jag vet att jag höjt mig i nått ämne, sänkt mig i nåt ämne
o i vissa ämnen har jag ingen aning.
så det blir en överraskning.
Jose är i Brasilien , den lilla bajsen.
o ska va där i tre veckor!
hur fan ska jag överleva ? :O
hon missar julmys med familjen & nyår med sina vänner.
jag hade aldrig bytat bort det mot Brasilien :O
eller jo kanske, för att åka till Brasilien o bo hos en annan familj..
det händer nog bara en gång i livet.
Så ovsett hur mycket jag saknar henne
så hoppas jag att hon har det superkul
för det hade jag tänkt ha här hemma i kalla Sverige iaf :D
Det är nu på vintern som barnasinnet kommer fram.
I fredags blev det ingen skola för bussarna var inställda.
Så jag var ensam hemma o hade inget att göra.
Så fick jag sån amerikansk julfilms feeling.
Jag gick ut o skotta hela gården,
sen gick jag in till grannen o fråga om han ville ha hjälp
så jag skotta hela hans gård oxå.
så jag fik va det snälla grannbarnet (a)
sen innan jag skulle gå in så tänkte jag att jag kan ju inte bli blötare än vad jag redan är
(eftersom jag bara hade typ vanliga byxor på mig)
så jag gick ut till en snödriva jag hittat tidigare
o bara kastade mig rakt ut i den
jag bara skrattade o hoppade runder i snön
o det var det härligaste jag gjort på länge.
bara glömma allt o vara barn för en stund
alla borde få vara barn ibland.
Nu sitter jag här o lyssnar på julmusik & ska precis gå upp o leta upp julpyntet.
Julstämmningen kryper sakta fram...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0