Dagens tema: självförtroende

tänkte att om jag nu ska börja blogg igen
så måste jag ju börja med något nytt oxå.
Därför tänkte jag¨börja med dagens tema
och dagens tema är just självförtroende
för det är något som är grymt viktigt!

De allra flestas mål här i livet är att må bra
och utan självförtroende mår du inte bra!
Vi har förmodligen alla sett oss i spegeln
o bara tänkt, fyfan!
Men har du nån gång kollat dig i spegeln
o tänkt, hmm jag va ju ganska söt/snygg idag ?
det är så mycket enklare att fokusera på bristerna.
men du mår så mycket bättre av att tänka positivt.
jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök.
Min fokus kommer idag ligga på kroppen, kroppsformen.
Jag vet hur många tjejer det är där ute som går runt o tycker att de är tjocka.
O det påverkar hela ens liv.
Man vågar inte göra vissa saker, för man går bara o fokuserar
på att man inte tycker om sin kropp.
Den perioden har de flesta tjejer nån gång i livet.
Men hur kommer man ur perioden ?
Allt handlar om acceptans.
Vem har egentligen sagt att det är snyggare att vara pinnsmal
än att ha kurvor?
Själv har jag accepterat min kropp.
Jag har slutat försöka ändra på den.
Om jag t.ex. försöker äta nyttigt så handlar det endast
om att jag vill må bra fysiskt.
Jag tycker inte att jag är smal, men jag tycker absolut inte att jag är tjock!
jag gillar min kropp, jag har former.
Men tro mig, jag har inte heller alltid varit så här nöjd med min kropp.
Men jag hittade något jag tyckte om,
jag fokuserade bara på det.
O tillslut lärde jag mig att acceptera det lilla extra.
O jag mår så himla mycket bättre nu,
mitt självförtoende ligger högre än det någonsin gjort.

Dagens låt: Denna blir dagens låt för den stämmer jättebra in till temat
och den ger en enorm självförtroende boost.


Dagens förebild: Whitney Thompson, vinnare av americas next top model säsong 10,
första plus size model att vinna top model.
Hon är en fantastisk förebild som bevisar att man inte måste se ut som en pinne
för att vara riktigt snygg.
jag mena, kolla bara hur ursnygg hon är!






Dagens homework: Ställ dig och kolla dig i spegeln (du ska helst inte va sminkad eller speciellt fixad) och kolla noggrant.
Tänk sedan tre saker i huvudet som du tycker om från ditt utseénde.
Vem vet, du kanske hittar något nytt om du bara kollar lite noggranare.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jättebra skrivit Emma:D

men du kan du tala om hur du har fixat din blogg så himla snyggt?

2009-12-20 @ 16:50:26
URL: http://missbergqvist.blogg.se/
Postat av: Maja

Fint inlägg :) men det är inte alltid så lätt att aceptera sig om alla andra sneglar på ens kropp och brister ut i skratt :'S

2009-12-20 @ 18:23:36
URL: http://maiia.webblogg.se/
Postat av: hej

din blogg är verkligen bra, men vad ska man göra om man känner sig hatad och utskrattad. vet du något bra tips på hur man skaffar sig nya vänner?, jag äe verkligen sämst på att ha vänner. blir alltid ovänner eller vi lämnar varandra. skriv gärna i din blogg . puss

2009-12-27 @ 14:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0