Dagens tema: förändring

förändring kan innebära många olika saker.
Det kan va förändringar hemma, socialt, i skolan, ja i stort sett vad som helst.
men ofta innebär det rädsla.
det finns så otroligt många människor som lever i ständig rädlsa,
rädsla av att något ska vara annorlunda.
att det inte ska va som det brukar,
att det ska ha förändrats.
men jag tycker förändring oftast innebär något bra.
det blir i längden tråkigt att ha samma rutiner hela tiden.
t.ex. gymnasiet börjar närma sig.
o det är skrämmande,
man vet inte hur det funkar, om man ska passa in, om man ska hitta nya kompisar.
men har vi inte alla hunnit bli ganska trötta
på vår kära gamla skola nu ?
Eller man behöver göra en hel granskning
av en vän kanske eller en "vän"
Denna kompisen behandlar inte mig bra,
men vi har ju varit kompisar så länge.
jag kan väl inte bara strunta i honom/henne ?
det är lätt att fastna i såna tankar.
för det är ju mkt enklare att behålla allt som det var
än att göra en stor förändring.
Du kan alltid hitta både fördelar & nackdelar i förändringar.
o detta kanske låter töntigt
men det är faktiskt jätte bra att göra en lista
där du skriver upp en spalt med fördelar o en med nackdelar.
då är det ganska enkelt sen att se vilket som hade mest
för- respektive nackdelar.
till gymnasievalet är detta jättesmart (y)


Dagens låt: detta blev dagens låt för att låten kan betyda
så mkt olika för olika personer.
Lyssna extra noga på första versen.


Dagens förebild: Detta är delvis fjäsk, men dagens förebild blir Clara.
Säg inte detta till henne, men jag är grymt stolt över henne.
Hon hade en jobbig period där hon lät andra styra över henne helt för mkt.
Hon var lite vad man kallar för en push-over.
Men hon bestämde sig för att förändras & damn it hon gjorde det oxå.
hon insåg att det var fel vad hon höll på med,
så hon satte sig ner & skrev en lista
över allt hon ville ändra hos sig själv.
jag ska säga att jag var med när hon skrev den listan
o jag kan inte komma på många punkter hon inte uppnåt.
o det var inga enkla punkter.
det är bland det svåraste man kan göra, att inse sina egna misstag.
Erkänna de & göra nåt åt saken.'
Det är exakt vad clara gjorde & jag är otroligt stolt över henne!





Dagens homework: Kolla runtomkring dej,
verkligen kolla..
Kan du se något liknanade i din kompiskrets ?
anser du att du är en push-over ?
isf, gör nåt åt det ffs !

Kommentarer
Postat av: clara

aaw outtinutti vad sött ;) <333

2009-12-21 @ 22:36:01
URL: http://baraclaura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0