confidence is the key to happiness

Tänkte bara skriva till lite om mitt inlägg om självförtroende.
Asså jag är ingen expert på sånt här, långt ifrån.
jag är 15 bast, jag har inte så mkt erfarenhet precis.
men jag tror verkligen att nyckeln till lycka är självförtroende.
men det är ju inte bara så att man kan vakna upp en dag o ha skít bra självförtroende.
nä absolut inte, det är jätte svårt !
Så vad kan man göra ?
vad kan man göra om man är den som inte har något självförtroende?
kanske inte ens några vänner.
det första du måste göra är att övertala dig själv
att varje gång du går genom korridoren o någon börjar skratta
handlar det inte om dig.
att du inte har några vänner beror inte på att ingen tycker om dig,
det beror bara på att de inte har fått chansen att lära känna dig.
jag vet att det inte är det enklaste att bara gå fram till nån o börja snacka.
men då har vi idag väldigt bra hjälpmedel.
för dig som kanske är lite blyg, skriv till någon som verkar trevlig på bilddagboken
eller msn eller liknande.
eller varför inte skicka iväg ett sms?
börja prata lite almänt med personen och om den fortfarande verkar trevlig
så kan du försöka lära känna personen lite sen.
ett annat bra sätt är till exempel om man går i samma klass
ni kanske kommer i samma grupp till nåt arbete.
då är det lätt att börja prata med de om skolarbetet
sen smidigt få in lite privata grejer oxå.
det är nog de enklaste sätten om självförtroendet inte är på topp !
hoppas det dög som svar !
lycka till (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0